czwartek, 13 majaTelewizja informacyjna Wrocław / Polska

Tramwaj na Nowy Dwór we Wrocławiu. Inwestycja wkracza na osiedle

Trasa Autobusowo – Tramwajowa (TAT) ciągnąca się od Dworca Świebodzkiego na Nowy Dwór z pętlą zlokalizowaną przy ulicy Rogowskiej i stacji kolejowej Nowy Dwór wkracza w ostatnie fazy budowy. 24 kwietnia robotnicy zaczną pracę już na osiedlu zamykając używany przez autobusy buspas, w związku z tym zmieni się lokalizacja przystanków autobusowych. Prace budowlane będą wykonywane do skrzyżowania ulicy Strzegomskiej z Rogowską. W ciągu kilku tygodni zostanie rozpisany też przetarg na budowę ostatniego odcinka tej trasy od skrzyżowania ulicy Strzegomskiej z Rogowską aż po pętlę tramwajowo – autobusową zlokalizowaną przy ulicy Rogowskiej gdzie mieści się aktualna pętla dla autobusów i stacja kolejowa Nowy Dwór.

Rozpoczynają się prace przy budowie trasy tramwajowej na Nowy Dwór w ciągu ul. Strzegomskiej. Prace będą dotyczyć odcinka od ul. Nowodworskiej do ul. Rogowskiej. Od 24 kwietnia 2021 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian lokalizacji przystanków dla linii autobusowych 106, 107, 109, 119, 124, 126, 132, 134, 142, 148, 149, 206, 246, 249, 319 i 609.

Przystanki „Nowodworska”, które zlokalizowane są w obu kierunkach przy skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej z ulicą Nowodworską zostaną przeniesione w tymczasową lokalizację przy samej jezdni.

Przystanek „Nowy Dwór”, który zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej i Gubińskiej:

dla autobusów linii 106, 107, 109, 119, 124, 126, 132, 134, 142, 148, 149, 206, 246, 249, 319 i 609 jadących w kierunku Muchoboru Wielkiego, pętli na Nowy Dworze lub Kuźnik zostanie przeniesiony w tymczasową lokalizację i będzie zlokalizowany przy jezdni;

dla autobusów linii 106, 107, 119, 124, 132, 134, 142, 149, 206, 249 i 319 jadących w kierunku centrum miasta, FAT-u lub ulicy Legnickiej zostanie przeniesiony w tymczasową lokalizację przed skrzyżowaniem ulicy Strzegomskiej i Estońskiej i będzie zlokalizowany przy jezdni;

dla autobusów linii 109, 126, 148, 246 i 609 jadących w kierunku centrum miasta lub FAT-u zostanie przeniesiony do zatoki autobusowej przy ulicy Gubińskiej przed skrzyżowaniem z ulicą Strzegomską.

Informacja

Przy skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej z Rogowską nie powstanie tzw. „pętla tymczasowa” o której mówiło się głośno jeszcze kilka miesięcy temu. Urzędnicy zrezygnowali z tego pomysłu bez wyjaśnienia tej decyzji. Wrocławkie Inwestycje poinformowały jednak, że w tym miejscu powstanie parking typu Park & Ride (Parkuj i Jedź). Pętla tymczasowa mogła pozwolić na wcześniejsze uruchomienie linii tramwajowej jeszcze przed powstaniem całej trasy. Tak się jednak nie stanie i pierwsze pojazdy szynowe pojadą całą trasą dopiero w 2023 roku.

OSTATNI ODCINEK TAT – PRZETARG

Podjęliśmy decyzję o zgodzie na ogłoszenie przetargu na budowę ostatniego odcinka TAT wzdłuż ul. Rogowskiej!

To ostatni brakujący element w tej gigantycznej inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Pozwoli on wyłonić wykonawcę, który wybuduje trasę tramwajową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W ramach inwestycji przebudujemy 1,7 km ul. Rogowskiej, wraz z sieciami podziemnymi m.in. drenażem 👈

Powstanie ok. 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe. 4 pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej 💪

Na pętli powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych i park and ride na 70 miejsc 👏

Jacek Sutryk